hildeblom.reismee.nl

Werkzaamheden in het hotel


Hoi lieve allemaal!

Het is weer vrijdag dus tijd voor een nieuw verhaal. Mijn mama vroeg mij om iets meer over mijn werkzaamheden in het hotel te schrijven dus deze keer gaat het iets meer daarover in plaats van mijn andere avonturen :)

Als ik een vroege dienst heb (7-3) ga ik samen met mijn begeleider of andere collega de check outs voorbereiden. Dit betekent dat we gaan kijken welke gasten nog moeten betalen en welke gasten al hebben betaald met credit card (dit heet non refundable, hierbij hebben wij het geld afgeschreven van de credit card van de gast, hier kunnen gasten voor kiezen als ze de kamer boeken). Daarna worden emails beantwoord die binnen zijn gekomen op de reservatie email van het hotel. Dit kunnen algemene vragen zijn maar ook reserveringen natuurlijk. Ook wordt er s' ochtends veel gecommuniceerd met de housekeeping om te checken of de kamers ''clean'''zijn of zoals ze hier in Belgie ''proper'' noemen (ik dacht altijd meteen aan meneer proper, het poppetje van de schoonmaakmiddel reclame). De telefoon rinkelt de hele dag door en de ene keer is het minder druk dan de andere keer. Vooral in het weekend gaat de telefoon veel minder vaak. Als er een gast naar de receptie belt en die wil iemand van de operations spreken (dit zijn de werknemers die over de zalen gaan) verbind je diegene door. Het door verbinden gebeurd heel vaak.

Als ik een late dienst heb van 1-9 kijk ik zelf meteen hoeveel mensen er inchecken die dag en welke kamers al schoon zijn, zodat ik kamers kan toewijzen aan de gasten die arriveren en de sleutels voor de kamers kan aanmaken. Ook tijdens een late shift worden email die binnen komen beantwoord en gaat de telefoon de vrij vaak. Als ik gasten incheck vertel ik waar de kamer zich bevindt en hoe de gast de lift en de trappen kan activeren met de kamer sleutel. ook vertel ik dat de receptie 9 uur gesloten is en ontbijt van 7-10 is en weekends van 8-11, ik leg uit hoe de wifi werkt en als er problemen zijn na 9 uur met een kamer oid de nachtwaker gebeld kan worden. Ook word s avonds de night audit gedaan, dit moet je handmatig starten op Fidelio (het hotelsysteem). Night audit betekent dat het systeem alles op papier zet wat er die gehele dag is gebeurd en gedaan vanaf het moment dat de collega begint met werken 7 uur s ochtends. Dit moet verplicht elke avond gedaan worden en word daarna in een map gedaan.

Voor beide diensten zijn er checklisten die we moeten afwerken en afvinken als we iets gedaan hebben en kunnen we heel handig kijken wat we nog moeten doen.

Als het even rustig is ga ik met school bezig, ben al goed opweg dus ik kan mijn leraar, die volgende week donderdag langs komt, laten zien wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik hoop dat ik het allemaal op de goede manier heb gedaan zodat mijn stage begeleider het kan aftekenen en ik het in mijn stage map kan doen.

Vandaag ben ik VRIJ en heb ik met Hilde afgesproken, we gaan even lekker chillen en ergens een hapje eten! Ben mega blij dat zij hier ook is in mijn stage periode!!

Morgen moet ik weer werken van 0930 tot 1730 en daarna is het wel weer eens tijd voor een drankje denk ik!

O JA EN NOG 7 NACHTJES DAN BEN IK THUIS!!!!! Kan echt niettt meer wachten!!

Heeeel veel liefs vanuit Antwerpen! XXXX



Reacties

Reacties

Marjo Mesken

Wat een leuk verslag! Zo weet ik wat meer over wat je werkzaamheden inhouden! Je hoeft je dus niet te vervelen. Dat is mooi, want dan gaat de tijd ook sneller.
Ook handig van je dat je in de tijd dat je het minder druk hebt, met je schoolzaken bezig gaat. Is dat ook maar weer klaar!
Ook wij verheugen ons erop dat je volgend weekend thuiskomt! Tot dan!
Lieve groet, mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!